پاورپوينت درس 17 مطالعات اجتماعي پايه هفتم ميراث فرهنگي و تاريخي

دسته بندي : پایان نامه و پروژه دانشگاهی » رشته علوم تربیتی

پاورپوينت آمادگي مطالعات اجتماعي پايه هفتم دوره اول متوسطه درس 17 ميراث فرهنگي و تاريخي

پاورپوينت درس هفدهم مطالعات اجتماعي پايه هفتم ميراث فرهنگي و تاريخي

پاورپوینت درس هفدهم ميراث فرهنگي و تاريخي مطالعات اجتماعي پايه هفتم

پاورپوینت درس 17 ميراث فرهنگي و تاريخي مطالعات اجتماعي پایه هفتم

پاورپوینت درس هفدهم مطالعات اجتماعي پایه هفتم درس ميراث فرهنگي و تاريخي

پاورپوینت درس 17 مطالعات اجتماعي پایه هفتم درس ميراث فرهنگي و تاريخي

پاورپوينت ميراث فرهنگي و تاريخي درس هفدهم مطالعات اجتماعي

 

اين پاورپوينت عين متن كتاب نمي باشد و صرفا مربوط و مشابه متن كتاب است.

 

به نام خدا
درس 17 مطالعات اجتماعی هفتم
معلم:

گردآورندگان:

•به تصاویر زیر دقت کنید،
به نظر شما چه ارزشی دارند ؟

در اسلاید قبل اشاره کردید ، تمامی عکس ها نمونه ای از میراث یا میراث فرهنگی ما هستند.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید:

میراث چیست؟

 میراث فرهنگی به چه معناست؟

چرا و چگونه می توانیم از  این میراث حفاظت کنیم؟

 

حال بیایید با من همراه شوید تا اطلاعاتی کسب کنید.

میراث؛میراث فرهنگی

•میراث در لغت به معنای ارث است ، چیزی که از نیاکان و گذشتگان به ما رسیده باشد؛

•میراث فرهنگی به کلیه آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی*  باشد. این آثار می‌تواند دربرگیرنده آثار ملموس* (مانند بناهای باستانی) یا آثار ناملموس* (مانند آداب و رسوم یک منطقه) باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.

•این میراث حاصل تلاش و کوشش پیشینیان یک ملت است که به صورت نسل به نسل به آیندگان منتقل می شود.

•کاوشگران در گذشته

•چرا تاریخ می آموزیم ؟؟؟

•این سوالی است که هرکسی می تواند بپرسد.!!!!!

•ما تاریخ می آموزیم تا از گذشتگان خود بیاموزیم و به کار ببندیم آن چیزی را که آنان بکار نبستند. یعنی عبرت از گذشته ، استفاده برای حال ، پندی برای آینده

•مورخ کسی‌ست که در خصوص گذشته مطالعه می‌کند و می‌نویسد و در آن مورد متخصص شناخته می‌شود.

•آنها سعی می کنند شواهد و مدارک به جای مانده را با دقت بررسی کنند تا به واقعیت آنچه در گذشته رخ داده، پی ببرند و آ نگاه نظر

•خود را درباره یک موضوع تاریخی بگویند.

باستان شناسی مطالعه فرهنگ مادی انسانها و جوامع گذشته است.

یعنی گروهی ا ز باستان شناسان و مورخان برای یافتن اطلاعات جدیدی درباره گذشته خود به مناطقی می روند که احتمال وجود انواع میراث فرهنگی در آن وجود داشته باشد.

•موزه

موزه یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود.

شورای بین‌المللی موزه که زیر نظر یونسکو فعالیت می‌کند در بند سه و چهار اساسنامه خود موزه را اینگونه تعریف کرده‌است:

«موزه مؤسسه‌ای‌ست دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به‌جای‌مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است.»

 

•سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

در کشور ما، یکی از مهم ترین سازمان هایی که مسئولیت حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی را به عهده دارد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

موزه ها نیز یکی از بخشهای سازمان میراث فرهنگی هستند.

البته حفاظت از میراث فرهنگی تنها وظیفه این سازمان نیست، بلکه همه ما مردم ایران وظیفه داریم در حفظ و نگهداری آثار با ارزشی که از گذشته به

جای مانده است، بکوشیم.

•از سال ۱۹۷۸ روند بررسی و ثبت آثار کشورها در فهرست یونسکو آغاز شد. در میان کشورهای جهان ایتالیا ، اسپانیا و چین بیشترین آثار ثبت جهانی را دارا هستند.آلمان، فرانسه، هند،روسیه ، مکزیک از جمله کشورهایی هستند که بیش از بیست اثر در فهرست جهانی دارند.

•جدول زیر نیز وضعیت کشورها منطقه را نشان می دهد.
خوشبختانه وضعیت کشور ما از سطح منطقه فراتر وبا کشورهای موفق جهان در این زمینه قابل مقایسه است

ملموس : قابل لمس

نا ملموس : غیر قابل لمس

فرهنگ: به مجموعه افکار و عقاید، آداب و رسوم، خط، زبان و شیوه زندگی مردم گفته می شود.

 

پايان

دسته بندی: پایان نامه و پروژه دانشگاهی » رشته علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 182 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:7,067 کیلوبایت

 قیمت: 9,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل