پاورپوینت باغشهر و باغ بام درشهرسازی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته جغرافیا (آموزش_و_پژوهش)

این پاورپوینت در مورد باغشهر و باغ بام درشهرسازی در 80 اسلاید زیبا شامل  باغشهر و باغ بام درشهرسازی،باغ بام،روف گاردن،باغشهر،Roof Garden،بام سبز و روف گاردن،انواع باغ ‌‌‌‌بام ،باغ و باغشهر در شهرسازی معاصر،باغ،باغشهر،شهرسازی،الگوی باغ شهر هاوارد،باغشهرلچ ورث،باغشهرولوین و... می باشد.

 

*با پیشرفت علم و كشف مواد جدید، می توان بر روی بام هر خانه، آپارتمان، بیمارستان و… یک باغ زیبا با گیاهان کوچک و بزرگ ایجاد کرد.
به نظر شما آیا می توان در زندگی پرهیاهوی شهری، زمان های کوتاهی که برای فراغت دارید را در باغ اختصاصی خودتان، و در محیطی سرسبز و با چشم اندازی زیبا بگذرانید؟ آیا می توانید تصور کنید در تعطیلات آخر هفته، ناهار را در کنار خانواده تان در باغ خودتان صرف کنید؟ روف گاردن یا بام باغ (Roof Garden) پاسخی برای سوالات بالاست! خودتان را در روف گاردن منزل یا محل کارتان تصور کنید؛باغ شما مشرف به شهر است و شما می توانید

کلمه "فردوس(بهشت) از واژه ی ‌فارسي "پرديس" گرفته شده که خود از کلمه‌ي "پرادئزا" از زبان مادي گرفته شده است. در بعد از اسلام استفاده از کلمه‌ي "فردوس" براي باغ ايراني، نمادی از بهشت را یافت. زيرا مسلمانان در انطباق با توصيف بهشت در قرآن کريم، سعي کردند، در اين جهان فنا‌پذير، جلوه‌‌اي از فنا‌ناپذيري و جاودانگي جهان ابدي و باغ‌هاي بهشتي را به نمايش بگذارند. به همين دليل در باغ‌ها معمولاً درخت هميشه سبز سرو که با قامت کشيده خود،  نشاني از عظمت و بقا و تداوم دارد،را مي‌کاشتند.

*

ابنزرها وارد وشهرهای باغ مانند

دراواخر قرن نوزدهم ، ازجمله راه حل هایی که برای بسیاری ازمسائل سکونت درشهر پیشنهاد شد، فکرایجاد شهرهای باغ مانند بود . اساس این فکر براین اصل قرار داشت که مالکیت زمین های بایر، به شهر تعلق گیرد وعواید حاصل ازافزایش قیمت زمین ، ازآن شهر باشد تا گسترش شهر دستخوش سودجویی زمین خواران نشود.

فکرایجاد شهرهای باغ مانند که ازجانب ابنزرها وارد انگلیسی پیشنهاد شد ، با شکلی که این فکر عملاً به خود گرفت، متفاوت است . هاوارد نظریه خودرا درکتاب ((فردا راهی صلح آمیز به سوی اصلاح اجتماعی)) درسال 1898 منتشر کرد.. بیوگرافی ابنزرد هاوارد:هاواردپدر شهرهای جدید متولد کشور انگلیس بود که دارای تحصیلات رسمی محدود است.وی در سن 21 سالگی به عنوان کشاورز به نبراسکا رفت ولی زود فهمید که کارمورد علاقه اش نیست سپس از استعداد تندنویسی خود استفاده کرد و به عنوان گزارشگر دردفتر روزنامه ودادگاه شیکاگو مشغول به کار شد.
در سال1876به کشور خود بازگشت و بقیه عمر خود را به عنوان گزارش نویس پارلمان انگلیس گذراند

نظریه سه مغناطیسی:

هاوارد شهر و روستا را مانند آهن ربایی تمثیل می کند که جمعیت انسانی را به سوی خود جذب می کند که زندگی در هر کدام دارای معایب و مزایایی می باشد.برای مثال شهررادارای فرصتهای شغلی ،حقوق بیشتر،مکانهای تفریحی وهمچنین دارای آسمان تیره،هوای کثیف،اجاره بالا،محله های کثیف وفقیر نشین میداند.روستا را دارای هوای تازه،مناظر زیبا،اجاره پایین وهمچنین دارای دستمزد پایین،نبود سرگرمی وکمبودآب آشامیدنی میداند.
وی آهن ربای دیگری مطرح می کند که در حقیقت باغ شهر یا شهر_روستا می باشد که در آن مزایای زندگی شهری بسیار فعال وهمه زیبایی و دلنشینی روستایی را می توان به گونه ای کامل ترکیب کرد.و به نظر وی نه جاذبه شهر نه جاذبه روستا هدف یک زندگی حقیقتادر توافق با طبیعت را کاملا تحقق نمی بخشدوباید هر دو جاذبه را یکی کرد. 
هاوارد شهر روستا خود را دارای مزایای زیر می داند:
دارای زیبایی طبیعت،فرصتهای اجتماعی ،زمینهاوپارکهای قابل دسترس ،اجاره پایین ودستمزد بالا،اجناس با قیمت پایین،هوا و آب سالم،فاضلاب خوب،خانه وباغ روشن،بدون سیگار و محلات فقیر نشین می باشد.
 

الگوی باغ شهر هاوارد:
به اعتقاد هاوارد،باغ شهر را باید تصور کاملی از یک شهر مستقل وخود بسنده نامیدونه بک شهرحومه یامحله ای اعیان نشین بلکه شهر او بیان تازه ای از نوع جدید اسکان است.باغ شهر دارای شکل مدور با شعاع 1130متراست که6/1 آن مختص به فضای مسکونی می باشدودر حدود سی هزار نفر را در خود جای می دهد.
شهردارای شش بلوار با 36 متر عرض است که از مرکز شهر تا محیط کشیده شده است وشهر را به شش بخش تقسیم می شود. هاوارد در طرح شهرهای باغ مانند خود، شهر را به صورت چنددایره متحد المرکز تصویرکرد،که در مرکز شهر یک باغ زیبا به مساحت 2 هکتار است که در اطراف آن ساختمانهای عمومی مثل شهرداری، تالاری نیزبرای کنسرت ، سخنرانی، تأتر ، کتابخانه وغیره که برای هریک محوطه ای نسبتاً بزرگ تعلق می گرفت ، اختصاص یافته بود.
بعد پارک مرکزی است که حدود 58 هکتار زمین اشغال کرده است و در همه سوی آن یک رواق بزرگ بلورین قرار دارد که (قصر بلورین Crystal Palace) نام داردکه پناهگاهی است که مردم را ازبدی هوا مصون می داردو رو به پارک باز می شود .البته در قصر بلورین انواع محصولات صنعتی وغیره نیز برای فروش عرضه می شودو یا حتی قسمتی از آن به عنوان باغ زمستانی وتابستانی می توان به کار برد.
بعد از گذشت از باغ بلورین به خانه های مسکونی می رسیم که در حدود 5500 قطعه می باشدکه کمترین فضا آن حدود 33*6.5 مترمربع و دارای معماری متنوع و گیرا می باشد.

*یکی از اصلی ترین مزیت های باغچه های روی بام ، میزان نور آفتابی است که در طول ساعات روز دریافت می کند و می تواند محیطی دنج و خصوصی برای استراحت ، پذیرایی و پرورش گیاهان باشد.

*برای ساختن یک باغچه ، با توجه به شرایط خاص این محوطه ،  به خدمت گرفتن مشاوران حرفه ای مورد نیاز است که با انجام عملیات نقشه برداری دقیق و انجام محاسبات گوناگون و انتخاب مواد مناسب و اجرای صحیح ، به محوطه شخصیتی خاص ببخشند .

*با توجه به پیشرفت شهر نشینی و حضور برج ها و ساختمان های بلند ، فضاهای قابل دسترس برای محوطه سازی روز به روز ، رو به کاهش می رود و نیاز به ساخت این فضا ها تحت عنوان روف گاردن در فضاهای اندکی همچون بام ها و تراس ها بیش از پیش احساس می گردد

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته جغرافیا (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 6899 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 80

حجم فایل:10,840 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل