فنگ شویی و اصول آن در معماری

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

این تحقیق در مورد فنگ شویی و اصول آن در معماری در 33 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش مقدمه،فِنگ شویی در مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته ،فنگ شویی،فلسفه فنگ شوی،فنگ شویی چیست ،تاریخ فنگ شویی،اساس فنگ شویی،باگوا چیست،پنج عنصر اصلی فنگ شویی،مربع لوشو در فنگ شویی،فنگ شویی اداری،feng، فنگ شویی در معماری و... می باشد.

مقدمه. 2

چی. 2

یین و یانگ... 3

پنج عنصر. 3

هشت جهت.. 4

جدول عنصرها، جهتها، رنگها و نمادها 4

مربع لوشو. 4

بازتاب فنگ‌شویی در ایران. 5

کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون. 5

کاربرد فنگ‌شویی در حسابداری.. 6

دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل. 7

فنگ شویی چیست؟ 7

فنگ شویی. 8

فنگ شویی دکوراسیون داخلی. 9

هشت جهت فنگ شویی. 10

کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون. 21

منابع. 28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

اكثر انسانها نسبت به محیط زندگی خود بی توجه هستند و از تاثیراتی كه این محیط بر وجودشان می گذارد غافل اند . حال آنكه گفته می شود محیطی كه در آن زندگی می كنیم محیط كاملی است كه بر مبنای فعل و انفعالات متقابل نظام خورشیدی(آسمان) ، محیط اطراف(زمین) و تاریخ تولد(فردیت)‌بنا شده است . بنابراین برای یك زندگی آرام و متعادل ، همنوایی با نظام خورشیدی ، زمین و حتی تاریخ تولد ضروری به نظر می رسد . این همنوایی و هماهنگی توسط روشهایی چون فنگ شویی ایجاد می شود . فنگ شویی دانش و هنر قدیمی است.كه مطلوب ترین روش های زندگی در محیطی مناسب و موزون را به انسان می آموزد . فنگ شویی مشخص می كند چگونه با استفاده از رنگهای مناسب ، وسایل زندگی مناسب و طریقه صحیح چیدمان آنها محیطی نافع برای خود ایجاد كنید و محیط كار ، تجارت یا خانه خود را به مراكز قدرت تبدیل كنید . فنگ شویی دانشی کهن است که ریشه در تفکر چینی ها به جهان هستی دارد و رد پای آن در معماری داخلی نیز پیدا شده است.فنگ شویی از دو کلمه فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب تشکیل شده است

در مورد تاریخ دقیق فنگ شویی یا ابداع كننده آن هیچ سند قابل اطمینانی در دست نیست . تنها در هشتاد سال گذشته موفق به كشف اسناد ومدارك اندكی متعلق به قرون سوم و چهارم قبل از میلاد شده اند كه درآ نها به صورت غیر مستقیم به فنگ شویی اشاره شده است .

فنگ شویی در قلب و ذهن مردم معمولی و از طریق زبان رمزی بین استادان و شاگردان باقی ماند و به صورت سینه به سینه رموز این هنر حفظ شد . به همین دلیل تعداد كمی از متون مكتوب آن باقی مانده است .

بعضی ازمحققان معتقد ند حكمت وكاربرد فنگ شویی همزمان با مكتوب شدن نظریه یین( سرد) و یانگ (گرم) و اندیشه های جهان بینی مبتنی بر پنج عنصر چینی ،

  • زمین (خاك) ، فلز ، ‌آب ، جنگل (چوب)
  • و آتش ، مدون گردیده است .
  • ایجاد نظم-تعادل و هماهنگی سلامتی وشادی و سعادت وانرژی و شور واشتیاق از طریقش معماری ودکوراسیون داخلی در تمام ابعاد وجودی اعم از جسمی و روحی و روانی انسان و ارتباط محیطی وی با داخل و خارج است .
  • پایه و اساسی که در زمان قدیم از مفهوم “ فنگ شویی“ برداشت می شده ، هم اکنون در چین هم در زمره خرافات قرار می گیرند . اما این عبارت ، امروزه بیشتر به عنوان اصطلاحی برای
  • طراحی دکوراسیون (از مکان قرارگیری
  • اشیا تا نور محیط ، رنگ دیوارها و نظم
  • اتاق) و به منظور زیبایی بیشتر در
  • مکان های مختلف محل کار به اجرا در می آید .
  • فنگ شويي به ما آموزش مي دهد كه كليه مظاهر زندگي اعم از سلامت ، خانواده ، سفر ، ثروت ، و . . . همه و همه در ارتباط تنگاتنگي با كليه وسايلي هستند كه در محيط پيرامون ما واقع شده اند . نكته جالب اينجاست كه وقتي با فنگ شويي آشنا شديد به راحتي مي توانيد كليه ناموزوني هايي را كه براي ساليان دراز با آنها زندگي مي كرده و از وجودشان بي اطلاع بوده ايد را تشخيص داده و از ميان برداريد .
  • باگوا یک نقشه انرژی باستانی و شرقی است که از طریق سمبل ها و نشانه های مختلفی سعی دارد چگونگی حرکت انرژی را در خانه نشان داده و رابطه شما با خانه و محل زندگی تان را بهبود بخشد .خانه های شما لایه ای از وجود و یا به عبارتی بازتاب چگونگی زندگی شما در گذشته می باشد که نشان میدهد در بخشهای مختلف زندگی شما چه اتفاقاتی افتاده و یا در اینده بر شما چه خواهد گذشت.بهم ریختگی در قسمتهای مختلف خانه هر کدام معنی و مفهوم خاصی از بحران در زندگی شماست .باگوا یک هشت ضلعی منتظم میباشد که به هشت خانه مساوی تقسیم شده است هر کدام از این خانه ها دارای اسمی بوده و توضیح دهنده وضعیت خاص هستند
  • بكارگيري فنون فنگ شويي و دكوراسيون منحصر بفرد آن در فضاي داخلي خانه ها تاثير عميقي بر بهبود و اعتلاي كيفيت زندگي تك تك اعضاي خانواده مي گذارد . با تكيه بر دانش و تجربه باستاني مي توان اظهار داشت كه فنگ شويي راه و روش معنوي زندگي است و انسانها را قادر مي سازد تا انرژي هاي مثبت طبيعت را به درون خويش روانه سازند . كليه اصول فنگ شويي از نظر علمي به اثبات رسيده و داراي پشتوانه و استدلال هاي مستحكم عقلاني هستند .
  • نظریه فنگ شویی رابطه كیهان و انسانها را بررسی می كند و هدف آن ایجاد وحدت میان آسمان ، زمین ، انسان و ماده از طریق نیروی تاچی (نهایت مطلق) است . چینی های باستان اعتقاد داشتند هنگامی كه این وحدت به وجود اید ، ”چی” (نیرو های حیاتی) در موجودات جاندار و بی جان جاری شده و موجب بروز اتفاقات خوب و سازنده می شود . فقدان جریان”چی” نتیجه معكوس ، یعنی بد بختی و اختلال و نگرانی به بار می آورد .
  • معانی تحت الفظی“فنگ شوئی“عبارتست از:“باد“وآب“ولی معانی استعماریاین دوکلمه عبارتست از:تعادل هم اهگی درنیروهای کیهانی.
  • درحالیکه “واستوشاسترا“ با پنج عامل:خاک آب آتش باد وفضا سروکاردارد:درفنگ شوئی عامل آتش آب چوب طلاوخاک مهم میباشند وباد خصیصه خاصی است که از طریق این عوامل به دست می اید.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 7224 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:1,253 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل