پاورپوينت طراحی منظر

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته شهرسازی (آموزش_و_پژوهش)

پاورپوينت طراحي منظر با اسلايدشو فوق العاده زيبا و بي نظير

مقدمه

qجایگاه طراحی و طراحان منظر

qروش ها و تجارب طراحی

qتعیین هدف

qبررسی یا فهرست برداری

qتحلیل

 

کیفیات مناظر باارزش                 با مفاهیم طراحی آمیخته شود.

این کار نیاز به درک فرایند طراحی دارد که   خلاقیت   درمرکزآن قراردارد.

یکی از اهداف این کتاب       ترویج رویکرد میان رشته ای برای تغییر منظر است.

vمعماری منظر یکی از رشته هایی است که در حال حاضر در برنامه ریزی منظر ومدیریت زمین مطرح  می باشد وبیشتر در ارتباط با آموزش طراحی قرار می گیرد.

معماران منظر با بسیاری از مفاهیم زیبا شناسی آشنایی دارند اما معمولا برای انجام غالب پروژه ها با متخصصان دیگر همکاری می کنند. با این حال جایگاه طراحی ونیاز به طراحان  همیشه به خوبی احساس نمی شود.

vهنگامی که از واژه منظر استفاده می کنیم، بسیاری از مردم از مناظر زیبا یا طبیعت را به ذهن می آورند، برخی نیز ممکن است آن را با هنر منظرسازی ونقاشی های هنرمندان انگلیسی مانند کانستبل

طراحی منظر                 در آلمان وفرانسه در دوره ی بازسازی ) بعد از تاج گذاری چارلز دوم در اواخر قرن هفدهم (ودر پرتغال توسط پادشاه ویلیام به رسمیت شناخته شد.

 

 

vپنجاه سال بعد به تدریج سبکی جانشین شد که معمولا با نام افرادی چون ویلیام کنت ،لانسوت کیپبیلیتی براون و هامفری رپتون شناخته می شود.

v

v

vاین طراحی سبکی در منظرسازی روستایی را که حاکی از نقاشی های منظره ای یا بر پایه ی آن ها بود ،به وجود آورد.دورنما ها ایجاد شدند و طوری طراحی شدندکه از نقاط خاصی قابل رویت باشند ونشانه هایی از معماری معابد یونان را که تجلی زیبایی ،تناسب ودموکراسی یونانی )یونانی(بود، نشان دهند.  

 

vطراح منظر تلاش می کند تا طیفی از نیاز های انسان را در زمانی مشخص برطرف سازد و بین ظرفیت فیزیکی و ادراکی منظر تعادل ایجاد کند.

v

vاین کار باید به شیوه ای پایدار صورت گیرد تا کیفیت منظر برای نسل های بعد حفظ شود و انتخاب آن ها را محدود نسازد.

 

vاولین گام در فرایند هر طرح یا نقشه         مشخص کردن اهداف طرح است.

v

vاهداف با توجه به مقیاس ، نوع منظر و کارفرمایان طرح می تواند طیف وسیع یا محدودی داشته باشد.

v

vوجود گروه های ذی نفع، تضاد های بالقوه را قبل از توافق بر سر اهداف افزایش می دهد.

oبرای ایجاد هماهنگی بین اهداف دو راه وجوددارد:

v

(1 پس از تحلیل عمیق منظر،خصوصیات پویای آن ،تحولات و محدودیت ها، کارفرما یا گروه کارفرمایان را در تعیین ظرفیت قابل قبول تغییرات محیط و حد قابل قبول مداخله در منظر مشارکت داد.

(2تعیین اهداف، مشاوره با کارفرما یا گروه کارفرمایان برای تعیین وفهرست کردن تمام ارزش هایی است که آن ها برای منظر قائلند یا در صدد دستیابی به آنند.

vپس از جمع آوری اطلاعات فهرست برداری شده، مرحله ی بعدی تحلیل به منظور ارزیابی جزئیات منظر، فهم الگوها ، ادراکات در منظر انجام می گیرد.

v

تحلیل به ندرت به طور مستقیم به طراحی منجر می شود ونباید آن را به تعیین مجموعه ای از محدودیت ها منحصر کرد.

 

vبه هنگام تحلیل منظر متوجه می شویم که ارتباطات لاینحلی بین خصوصیات فیزیکی منظر و واکنش ما نسبت به آن ها وجود دارد اگرچه اهداف طراحی سبب می شوند تا تمرکز بر خصوصیات ادراکی اغلب از طریق بینایی صورت گیرد، اما این واکنش ها تمام حواس ما را متاثر می سازند. وقتی منظر را به صورت یک کل درک می کنیم ،بهتر میتوانیم جزئیات آن را تحلیل کنیم.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته شهرسازی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3617 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:2,813 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل