پاورپوینت تعریف كشاورزي ارگانيك و تاثیرات آن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته کشاورزی و محیط زیست (آموزش_و_پژوهش)

این پاورپوینت در مورد تعریف كشاورزي ارگانيك و تاثیرات آن در سازه در 115 اسلاید شامل تعریف كشاورزي ارگانيك و تاثیرات آن،اصول و مفاهیم كشاورزي ارگانيك،کشاورزی ارگانیک،Organic Farming،کشاورزی آلی، طبیعی یا زیستی،کشاورزی ارگانیک در ایران،كشت ارگانيك،مواد غذايي ارگانيك سالم ،مزایای کشاورزی ارگانیک،کود زیستی،جنبه‌هاي اقتصادي کشاورزی ارگانیک، و ... می باشد.

قسمتی از متن:

 

*     عواملی که منجر به ظهور کشاورزی ارگانیک، بيولوژيك و اکولوژیک و بالاخره جنبش کشاورزی تجدید شونده شد. به « انتشارات آلبرت هووارد» بر می گردد. کشاورزی تلفیقی، غیر متمرکز و عاری از مواد شیمیایی، بوسیله « نورث برن» در سال 1940 مطرح گردید ؛ وی اولین کسی بود که کلمه ارگانیک را بکار برد و بدین ترتیب فلسفه و روش مربوطه را معرفی کرد.


از نظر اقتصادي يك‌نظام‌ كشاورزي ‌پايدار،‌ طبق ‌تعريف ‌بايد جوابگوي  ‌نيازهاي ‌نسل‌ حاضر، بدون‌ مخاطره ‌انداختن ‌نيا‌زهاي ‌‌نسل ‌آينده‌‌ باشد، ضمن ‌اين كه بايد از نظر اقتصادي‌ براي ‌كشاورزان وجامعه ‌به ‌طور كلي‌پايدار و امكان ‌پذيرباشد. كشاورزان ارگانيك ‌با كشت ‌چندين ‌محصول ‌در يك ‌زمان ‌كه ‌اغلب با دامداري همراه است. ‌ تنوع ‌شغلي ‌خود را افزايش‌ مي‌دهند. تنوع، مخاطرات‌ اقتصادي‌را كاهش ‌مي‌دهد و باعث خودكفايي‌ در زمينه عناصر غذايي، تغذيه‌دام، موادآلي خاك ‌و انرژي ‌مي‌شود.

هم اكنون در حاليكه هر كيلو پسته فندقي در

بازار جهاني با 8 تا 10 دلار خريد و فروش ميشود

هر كيلو پسته ارگانيك قيمتي تا 32 دلار دارد

**هزینه تولید در مزارع ارگانيك بدلیل استفاده کمتر از نهاده‌های خارجی، کمتر از مزارع رایج است. خرید کودهای مصنوعی وآفت کش ها در این نظام وجود ندارد هزینه علوفه خریداری شده، دامپزشکی و تعویض دام نیز کمتر است. علاوه بر این کشاورزان ارگانيك هزینه کمتری را برای استهلاک سرمایه گذاری‌های مربوط به نهاده‌هایی نظیر ابزار ماشین الات  و تجهیزات پرداخت می‌کنند. روی همرفته هزینه نهاده‌ها در مزارع ارگانيك کمتر است

*

*

 

    کشاورزی ارگانیک به نوعی از کشاورزی اطلاق می شود که هدف آن ایجاد سیستم های تولید کشاورزی یکپارچه، نظام یافته و انسانی است که تضادی با منافع زیست محیطی و اقتصادی ندارد.

کشاورزی ارگانیک مطلقا متکی بر حفظ تعادل اکولوژی وتقویت فرایند های بیولوژیکی تا حدمطلوب انها میباشد.

مقايسه انرژي ورودي در كشاورزي رايج و ارگانيك براي بعضي محصولات زراعي نشان داد در تمامي محصولات بررسي شده انرژی وارد شده به کشاورزی رایج بسيار بيشتر از سيستم ارگانيگ است. كه اين امر خطرات زيست محيطي بسياري كه توسط سيستم رايج اكوسيستم را تهديد مي‌كند را نمايان

مي سازد

*

کشاورزی ارگانیک (کشاورزی آلی، طبیعی یا زیستی

 نوعی کشاورزی است که در تولید و فرآوری محصولات آن از کودهای شیمیایی، سموم، هورمون‌ها و دگرگونیها و دستکاری‌های ژنیتیکی استفاده نشود و همه مراحل تقویت زمین، کاشت و برداشت با استفاده از نهاده‌های طبیعی (همچون کود زیستی= کمپوست‌ها- حشرات سودمند) باشد.

كشاورزي ارگانيك سيستمي توليدي است كه سلامت خاك، اكوسيستم ها و انسان را پايدار مي سازد و بر فرايند بوم شناسانه، تنوع زيستي و چرخه هاي سازگار با شرايط محلي تكيه دارد

تعریف کشاورزی ارگانیک کشاورزی ارگانیک

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته کشاورزی و محیط زیست (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3141 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 115

حجم فایل:4,184 کیلوبایت

 قیمت: 140,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل