پاورپوینت،اصول طراحی انواع سازه های نگهبان

دسته بندي : 🔺ترجمه و تحقیق » رشته عمران و نقشه برداری (مقالات_و_تحقیقات)

این پاورپوینت در مورد اصول طراحی انواع سازه های نگهبان در 175 اسلاید زیبا شامل عناوین مقدمه،تعریف، اصول طراحی انواع سازه های نگهبان،پاورپوینت اصول گود برداری و سازه های نگهبان,گود برداری,خاکبرداری,سازه های نگهبان,اصول گودبرداری,سازه نگهبان,هدف از گودبرداری ,تعریف گود برداری،انواع سازه نگهبان،روش نیلینگ،اجرای شمع،روش منبری،زوش مهارسازی،دوخت به پشت،دیافراگمی،سپرکوبی،اجرای خرپا،مهار متقابل، و...و منابع می باشد.

قشمتی از متن پاورپوینت:

—در بسیاری از پروژه های ساختمانی لازم است که زمین به صورتی خاکبرداری شود که جداره های آن قائم یا نزدیک به قائم باشد. فشار جانبی وارد بر این جداره ها ناشی از رانش خاک بر اثر وزن خود آن ، و نیز سر بار های احتمالی روی خاک کنار گود می باشد. این سربارها می توانند شامل خاک بالاتر از تراز افقی لبه ی گود ، ساختمان مجاور ، بارهای ناشی از بهره برداری از معابر مجاور و ... باشند. به منظور جلوگیری از ریزش ترانشه و تبعات منفی احتمالی ناشی از این خاکبرداری ، سازه های موقتی را برای مهار ترانشه اجرا می کنند که به آن سازه های نگهبان می گویند

به منظور جلوگیری از ریزش جداره های گود در هنگام خاکبرداری، سازه های موقتی را برای مهار جــداره اجرا می کنند که به آن ســـازه های نگهبــان می گویند که ما در اینجا به نقد وبررسی آن می پردازیم.

پمهم ترین فاکتور قبل از شروع به ساخت بنا گود برداری می باشد که نیاز به سازه هایی جهت حفاظت از ساختمان های اطراف دارد.

در بسیاری از پروژه های ساختمانی لازم است که زمین به صورتی خاکبرداری شود که جداره های آن قائم یا نزدیــک به قـائم بـاشنـــد.

این کار ممکن است به منظور احداث زیرزمین، کانال ، مترو و ... صورت گیرد.

فشارجانبی وارد بر این جداره ها ممکن است بر اثر نیروی ناشی از رانش خاک بر اثر وزن خود آن، و نیز سربارهای احتمالی روی خاک بالاتر از تراز افقی در لبه گود، ساختمان های مجاور، بــــارهای ناشـــی از معابر مجـــاور و ... باشــند.

•از خرپای سازه نگهبان باید صرفاً برای ایمن سازی جداره گود استفاده کرد. مثلاًدر بعضی از پروژه ها، مسیر عبوری به دلیل گودبرداری مسدود می شود. از سازه نگهبان، به عنوان تکیه گاه مسیر عبوری موقت استفاده می کنند. این کار مجاز نیست، مگر این که در طراحی سازه نگهبان این مورد دیده شده باشد.

• پاسخ به سوالاتی در خصوص اجرای سازه نگهبان خرپایی:

•آیا نگه داشتن شانه خاکی بدون اجرای سازه نگهبان خرپایی، به تنهایی کفایت می کند؟

•اگر اطمینان کامل داشته باشیم که تمام دیواره خاکی از استحکام کافی برخوردار است، بله کفایت می کند. اما هیچ کس، نمیداند زیر خاک چه خبر است. نکته اینجاست که خاک ها به هم پیوستگی و دیافراگم دارند. حتی اگر قسمتی از آن سست باشد و فرو بریزد، ممکن است باعث ریزش کل دیواره شود. با برش خاک و تقسیم آن بین سازه های نگهبان، هر قطعه از شانه خاکی به صورت مجزا عمل می کند. با اجرای سازه نگهبان خرپایی، وظیفه نگهداری جداره گود برداری به عهده سازه نگهبان است. به هیچ وجه ما نباید روی خاک حسابی باز کنیم. این تصویر به خوبی گویای این موضوع است:

دسته بندی: 🔺ترجمه و تحقیق » رشته عمران و نقشه برداری (مقالات_و_تحقیقات)

تعداد مشاهده: 4032 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 175

حجم فایل:29,297 کیلوبایت

 قیمت: 140,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل