فایل تك تيرانداز در طول تاريخ

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم سیاسی (آموزش_و_پژوهش)

چكيده 3

تاريخچه. 3

تک تیرانداز کیست؟. 4

جنگ های مدرن. 4

بیشترین میزان شلیک موثر. 5

کریگ هریسون. 6

تک تیراندازان پلیس... 6

آموزش... 7

دقت.. 8

تکنیک های مخفی کردن مکان تک تیراندازی( سایت پنهان) 10

شناسايي و اهداف.. 11

جابجایی.. 12

پوشش صدا 12

جنگ روانی.. 12

تاکتیک ضد تک تیرانداز. 13

تک تیراندازان در میدان نبرد مدرن. 14

نتيجه‌گيري.. 14

 

 

 

 

 

 

چكيده

شاید بتوان توانایی های تک تیراندازی را اینگونه توضیح داد که یک اسنایپر ( تیرانداز از خفا، تک تیرانداز) کسی است که برای هر شلیک خود باید برنامه ریزی بسیار از ابعاد گوناگون شامل ، فاصله تا هدف، نوع هدف، استتار خود قبل و حین و بعد شلیک بنماید و همین مسالله سبب می شود که برایانتخاب و آموزش یک تک تیرانداز فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود تا از وی یک نیروی ویژه تمام عیار بسازد به خصوص که اغلب تک تیراندازها در ماوریت های ویژه و خطیر استفاده می شوند و عملا در جوامع نظامی امروزی نقشی که یک تک تیرانداز( اسنایپر، تیرانداز از خفا) بر عهده دارد برابری میکند با اهمیت افرادی که در نیروی مخصوص آموزش دیده و خدمت میکنند و به صورت تیمی و دسته ای وارد میدان رزم می شوند.

تاريخچه

نقش آفرینی اسنایپرها را شاید بتوان از زمان جنگ جهانی دوم ملموس تر و واضح تر که منجر به ایجاد دکترین نظامی تخصصی برای استفاده از آنها شد دانست و به مانند بسیاری از تسلیحاتی که از روی توانایی های فوق تصور آلمان نازی بعد از جنگ جهانی کپی برداری شد علم اسنایپر امروزی نیز وامدار تکنیک های بدیع به کار برده شده توسط آلمان نازی بود.

در طول تاریخ همیشه افرادی بوده اند که از توانای تیراندازی دقیق و موثر برخوردار بوده اند و با هر سلاحی به یک میزان خاص هدف خود را شکار کرده اند. لیکن اغلب به صورت مادرزادی یا در طول زمان و براساس تجربه به آن دست یافته بودند و هیچ آکادمی تیراندازی دقیقی وجود نداشت که حاصل آن آکادمی تربیت یک تک تیرانداز از صفر تا صد باشد. به عبارتی اگر از یک درخت خشک و خالی یک مجسمه چوبی زیبا توسط استادکار تراش می خورد و مجسمه ساخته می شود در زمینه اسنایپ ، تا زمان جنگ جهانی دوم این چنین قصد و نیتی به صورت امروزی وجود نداشت و اغلب به صورت خودآموز و تجربی افرادی به عنوان تک تیرانداز انتخاب شده و بدون آموزش های خاص به عنوان تک تیرانداز انجام وظیفه می کردند لیکن با راهکارهای آلمان نازی اسنایپرهایی به وجود آمدند و تربیت شدند که عملا گاه تا حد یک گردان نیرو نیز ارزش عملیاتی داشتند ! به خصوص که با توانایی زمینگیر کردن گردان های دشمن تنها با شلیک های دقیق و استتار حرفه ای کار یک گردان پدافندی را به نحو احسن انجام می دادند و در عملیاتی همچون نورماندی به کاهش سرعت پیشروی مهاجمین سبب معروفیت و تاکتیکی بودن استفاده از تک تیراندازها شدند.

کلمه Snipe که به معنای تیرانداختن از کمینگاه به سمت اردوی دشمن ( توصیفی) می باشد اولین بار توسط یک سرباز بریتانیایی در هند در سال 1770 به کار رفت ولی اصطلاح Sniper( اسنایپر ، تک تیرانداز، تیرانداز از خفا ) اولین بار در سال 1824 به کار رفت که به کسانی اطلاق می شد که در تیراندازی ماهر و تک می باشند و تا آن زمان لغت "sharp shooter را به کسانیکه تیراندازان ماهر بودند می دادند.

جنگ های مدرن

کشورهای مختلف استفاده از تک تیراندازان را در واحدهای رزم خود به دلایل تاکتیکی مورده اهمیت قرار داده اند. به طور کلی در یک جنگ مدرن تابع کلی استفاده از اسناپیر برای شناسایی دقیق موقعیت پنهان دشمن و در صورت لزوم کاهش توانایی مبارزه دشمن به وسیله خنثی سازی اهدافی با ارزش بالا نظامی در اردوگاه حریف ( مانند افسران و اپراتورهای مخابراتی) میباشد که فرآیند کاهش و تضعیف روحیه دشمن را در سرلوحه کار خود دارد.

از ماموریت های یک تک تیرانداز می توان مدیریت اطلاعات و تجهیزات دشمن جهت تخریب دانست که به وسیله سلاح های ضدزره سنگین قابل حمل توسط تک تیرانداز مانند TAC 50 و بارت M82 و... انجام می پذیرد.

بیشترین میزان شلیک موثر

در تیراندازی عوامل بسیاری ملاک یک تیراندازی موفق است و در تک تیراندازی در مسافت بالا و با شرایط خاصی که برای یک اسنایپر ( تک تیرانداز، تیرانداز از خفا) رقم خورده است قطعا این عوامل تعیین کننده در شلیک موثر پراهمیت تر خواهند شد. در این حال شلیک به یک هدف در فاصله برند بلند قطعا نیاز به یک توانایی خارق العاده حتی براساس تکنولوژی های کنونی دارد که هر اسنایپری این توانایی را ندارد. در اینجا ما شلیک های موفق را خدمت شما عرضه می کنیم. مساله قابل اهمیت اینجاست که شلیک در فواصل بالا به دلیل تاثیر آب و هوا و شرایط جوی و نوع فشنگ و سرعت اولیه سلاح و ... دارای بسیاری از فاکتورهای کاری پراهمیت و حرفه ای است و این ثبت رکوردها گاه اثبات نشده است و در کل موارد استثنائی را شامل می شود که نمی توان در حال حاضر به صورت قطعی به آنها تکیه کرد.

آخرین رکورد ثبت شده برای تیراندازی در خفا توسط اسناپیر برای فاصله 2.815 متری ( 3.079 یارد) توسط یک تک تیرانداز ناشناس( نام وی افشا نشده است) استرالیایی در هنگ تکاور 2nd ثبت شده است که توانسته است در سال 2012 با استفاده از سلاح بسیار معروف تک تیرانداز Barrett M82A1 و فشنگ .50 BMG در طی یک درگیری ( احتمالا در افغانستان) یک هدف را از پای درآورده است.

تک تیراندازان پلیس

به وضوح تفاوت استتار در پلیس و ارتش مشخص است

پس از موفقیت چشمگیر اسنایپرها در جنگ جهانی دوم و با پیشرفت فنی و علمی و تئوری استفاده از اسنایپرها، واحدهای پلیس کشورها نیز احساس نمودند که می توان از اسنایپرها در ماموریت های خویش به نحو احسن استفاده نمایند. باید دانست که تک تیرانداز پلیس دارای اصول و مفاهیم متفاوت با یک اسنایپر نظامی در استتار و تاکتیک های تیراندازی است. اغلب اسنایپرهای پلیس را برای ماموریت های کوتاه مدت استفاده می نمایند.

دقیق وی است .

آموزش

قطعا برای تربیت یک اسنایپر همه فن حریف باید وی آموزش تخصصی ببیند. این آموزش ها شامل تربیت و ارتقای مهارت های وی در پنهانکاری، استتار، نقشه خوانی، مسافت سنجی، محاسبات ریاضی و فیزیکی و نیز تیراندازی دقیق بدون لرزش دست و... ، در تحت هر شرایطی است که احتمال پیشامد کردن در یک عملیات محرمانه و مهم را دارد. کارآموزان اغلب هزاران شلیک از راه دور را انجام می دهند چرا که مهمترین توانایی یک تیرانداز حرفه ای ، تیراندازی

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم سیاسی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3894 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:74 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل