پاورپوینت-کفپوشها در معماری-65 اسلاید-pptx

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته معماری (آموزش_و_پژوهش)

کفپوشها در معماری

 

کفپوش یک پوشش تقریباً دائمی برای کف طبقه یا یک ساختمان است.کفپوش های ساختمانی از جنس سنگ ،سرامیک،موزائیک،موکت،پلاستیکی ویا چوبی و... هستند.

 

سرامیک

 

سرامیک از واژهٔ یونانی کراموس  گرفته شده‌ که به معنی سفال یا شیء پخته‌شده‌است سراميك از محصولات عمده خاك رس و سفال مي باشند و با یک لایه لعاب مات ،نیمه براق یا براق رنگی سطح روی آن پوشیده شده  و پس از پخت در کوره بر اساس کیفیت  درجه بندی میشود ضخامت آن 4 تا 12 میلیمتر و سطح زیر آنها زبربوده که با استفاده از ملات به کف میچسبانند. وبا دوغاب ماسه سیمان دور آنها را پر میکنند.سرامیک نوعی از انواع پر مصرف کفپوش در سالهای گذشته در ایران بوده که  با ابعاد مختلف و طرح و رنگ متنوع در بازار موجود میباشد که قیمت آن با توجه به اندازه و کیفیت آن متفاوت می باشد.

معایب :سرامیک سرد می باشد بخصوص در فصول سرد این موضوع بخوبی مشهود است.درز مابین سرامیک مخصوصاً در نوع رنگ روشن آن بعد از مدتی جرم گرفته کثیف شده بخوبی قابل تمیز شدن نیست. ضربه باعث ترک خوردن یا پریدگی سرامیک شده و این موضوع به زیبایی کف  لطمه وارد میکند.بخاطر سطح لغزنده ایی که دارد فرش و موکت حتی مبلمان بخوبی سرجایشان قرار نمیگیرند و همچنین باعث سر خوردن و زمین خوردن مخصوصا کودکان میشود .

سنگ

 

سنگ از مصالح گران قیمت ساختمانی محسوب میشود مانند سرامیک ابعاد بزرگتر آن قیمت بالاتر دارند مناسب فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.اگر سنگ فاقد رگه یا ترک خوردگی باشد سالهای سال میتوان از آن استفاده کرد.مناسب بکارگیری در فضای بیرونی و محوطه ساختمان.

معایب: سنگ علاوه بر قیمت بالای آن همان مشکلات سرامیک را دارد.سنگ بخاطر سرد بودنش مناسب استفاده در نقاط سردسیر نبوده و گرم کردن فضایی که با سنگ مفروش شده هزینه بالاتری دارد مناسب اتاق خواب اصلا نبوده و همچنین تمیز کردن آن از لکه و چربی مشکل است. سنگ تنوع رنگ سایر کفپوش ها را ندارد و خود سنگ نیز رنگ یکنواختی ندارند.اگر بعد از مدتی بخواهید کفپوش ساختمانتان را تعویض نمائید مکانهایی که با سنگ یا سرامیک مفروش شده اند هزینه بیشتر را بایستی برای تعویض متحمل شوید.

پارکت

 

پارکت یا کفپوش های چوبی که از جنس چوب درختانی مثل کاج و صنوبر یا افرا و بلوط ساخته میشود که نوع چوب آن تعیین کننده قیمت آن است پارکت ها از انواع قدیمی کفپوش بوده که همیشه زیبایی را از طبیعت به خانه شما می آورد البته اگر از دوستداران محیط زیست و طبیعت هستید به این نوع کفپوش فکر نکنید.

معایب : پارکت ها را به کف اتاق میچسبانند وبعد از نصب روی آن را ساب و سپس لاک میزنند تا صاف و صیقلی شود.بعد از چند سال مجدا نیاز به ساب و لاک دارند.رطوبت دشمن این کفپوش بوده و باعث باد کردن آن میشود در بعضی جاها ممکن است صدای جیرجیر بدهد که آزار دهنده است موریانه و خطر آتش سوزی از دیگر مشکلات پارکت هاست.

لمینت

 

لمینت یا پارکت لمینت با طول عمری نزدیک به سی سال شاید بخاطر مشکلاتی که پارکت داشت ساخته شد.لمینت از جنس HDF  یا الیاف فشرده چوب می باشد که بسیار به پارکت شبیه است ولی مستقیما از چوب درخت ساخته و تولید نمیشود لمینت از چهار لایه تشکیل شده که لایه اصلی آن HDF  بوده و با یک لایه دکوراتیو با طرح چوب وروی آن لایه اصلی لمینت می باشد.لمینت به کف چسبیده نمیشود و بوسیله شیارهایی که بصورت نروماده در هم قفل میشوند نصب میشود و در زیر آن لایه ای فوم یا موکت قرار میدهند.تعوض و جمع کردن آنها براحتی و آسان است.قیمت مناسب تری نسبت به پارکت دارد.

معایب:مشکلاتی که پارکت ها دارند از قبیل ایجاد سرو صدا موقع ر اه رفتن،یا  نم و رطوبت  و خطر آتش سوزی را به آن اندازه ندارند ولی عاری از آن هم نیست این کفپوش ها هم نیاز به واکس زدن دارند.در صورت نفوذ رطوبت یا کثیفی به زیر آن تمیز کردنش مشکل میباشد در تابستان و با گرم شدن هوا باعث انبساط کفپوش های چوبی شده که به مرور یه آن آسیب می رساند مگر اینکه فضای برای این قضیه در نظر گرفته شود که این موضوع هم مشکل نفوذ آب را به زیر کفپوش بدنبال خواهد داشت.

کفپوش پی وی سی یا وینیل

 

پلي وینيل كلرايد ( Polyvinyl Chloride ) محصولی شیمیایی است  که به تدریج جای برخی مواد و مصالح را میگیرد  بیش از نیمی از پی وی  سی تولید شده در ساختمان مصرف میشود ویژگی کم نظیر این پلیمرمنجر به تولید محصولی مثل کفپوش که نرم و انعطاف پذیر بوده تا نوع سخت آن U-PVC که در ساخت درو پنجره استفاده میشود.

کفپوش های پی وی سی از لایه ایی از جنس pvc که در سطح زیر و روی آن بوسیله فیلم که در واقع رنگ و طرح کفپوش است پوشیده شده و لایه رویی آن براق و بی رنگ بوده و دارای برجستگی های بسیار ریزی لایه نهایی است .

نسل جدید کفپوش ها که امروزه مورد استقبال مردم قرار گرفته،از لحاظ رنگ و طرح شبیه پارکت و لمینت هستند قیمت مناسب تری دارند براحتی نصب و تعویض میشوند از مقاومت خوبی برخوردارند وعاری از بسیاری از مشکلاتی که سایر کفپوش ها دارند دربرابر آب مقاوم هستند و براحتی در آشپزخانه هم مورد استفاده قرار میگیرند نیازی به واکس و ساب ندارند خطر آتش سوزی ندارند در زمستان گرم و عایق حرارتی بوده و تابستان کاملا خنک هستند عدم رشد کپک و قارچ و حتی نمونه هایی از آن آنتی باکتریال هم هستند این ویژگی های منحصر بفرد کفپوش های پی وی سی را به یک محصول مطلوب و محبوب تبدیل کرده است.امروزه سبک سازی سازه مورد توجه قرار گرفته و بیشترسازندگان  بدنبال استفاده از متریال هایی هستند که وزن ساختمان را کاهش دهد در این خصوص کفپوش پی وی سی گزینه مناسبی میتواند باشد.

 کفپوش pvc : پلي وینيل كلرايد ( Polyvinyl Chloride ) محصولی شیمیایی است  که به تدریج جای برخی مواد و مصالح را میگیرد  بیش از نیمی از پی وی  سی تولید شده در ساختمان مصرف میشود ویژگی کم نظیر این پلیمر منجر به تولید محصولی مثل کفپوش که نرم و انعطاف پذیر بوده تا نوع سخت آن U-PVC که در ساخت در و پنجره استفاده میشود.

 

 

 

کفپوش های پی وی سی :  لایه ای از جنس pvc که در سطح زیر و روی آن بوسیله فیلم که در واقع رنگ و طرح کفپوش است پوشیده شده و لایه رویی آن براق و بی رنگ بوده و دارای برجستگی های بسیار ریزی در لایه نهایی است .  

نسل جدید کفپوش ها که امروزه مورد استقبال مردم قرار گرفته،از لحاظ رنگ و طرح شبیه پارکت و لمینت هستند قیمت  مناسب تری دارند براحتی نصب و تعویض میشوند از مقاومت خوبی برخوردارند و عاری از بسیاری از مشکلاتی که سایر  کفپوش ها دارند هست. دربرابر آب مقاوم هستند و براحتی در آشپزخانه هم مورد استفاده قرار میگیرند نیازی به واکس و  ساب ندارند در زمستان گرم و عایق حرارتی بوده و تابستان کاملا خنک هستند عدم رشد کپک و قارچ و حتی نمونه هایی از  آن آنتی باکتریال هم هستند این ویژگی های منحصر بفرد کفپوش های pvc را به یک محصول مطلوب و محبوب تبدیل کرده است. امروزه سبک سازی سازه مورد توجه قرار گرفته و بیشتر سازندگان  بدنبال استفاده از متریال هایی هستند که وزن ساختمان را کاهش دهد در این خصوص کفپوش پی وی سی گزینه مناسبی میتواند باشد.

 

ویژگی کفپوش  پی وی سی :

کفپوش *مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی

کفپوش *نصب سریع و آسان

کفپوش *تمیز کردن کفپوش های پی وی سی بسیار راحت است.

کفپوش *صد در صد ضد آب هستند.

کفپوش *اجسام شکستنی در برخورد با کفپوش پی وی سی احتمال شکستن شان کمتر است نسبت به سرامیک،سنگ یا لمینت.

کفپوش *براحتی بدون کفش و دمپایی روی آن راه بروید.خصوصا برای کودکان بدون خطر لیز خوردن.

کفپوش *دارای کیفیت و دوام بالا

کفپوش *مناسب منازل مسکونی،اداری،تجاری و...

کفپوش *عایق حرارتی و صوتی

کف پوش *طرح و رنگهای متنوع متناسب با هر نوع سلیقه.

کف پوش *استفاده از جدید ترین تکنو لوژی های روز دنیا در تولید کفپوش های پی وی سی

کف پوش *کفپوش های پی وی سی برخلاف کفپوش های سنتی پارکت و سرامیک ، مانع سر خوردن اشیا روی آن میشود

کف پوش *مقاوم در برابر ضربه و سائیدگی یا فرو رفتگی.

کف پوش *کفپوش های pvc از نوع آجدار بوده ( برجستگی های ریز در سطح دکوراتیو )که ضمن زیبایی مانع سر خوردن وسایلی که روی آن قرار می دهند  می شود

بهترین گزینه برای نوسازی و باسازی ساختمان شما


نخستین هدف از ایجاد سایت فنی – تخصصی " بهفرم کفپوش", آشنائی عمومی به مناسبترین برندهای کفپوش pvcو کفپوش لمینت موجود در بازار ایران از نظر قیمت و کیفیت می باشد. در همین ارتباط بهترین نصاب های کفپوش pvc و لمینیت را خدمت مصرف کنندگان, فروشگاههای تزئیناتی و واردکنندگان محترم معرفی خواهیم نمود. منظور ما آن دسته از نصابهای کفپوش است که بجهت نظم در کار, تعهد در قول و قرار و انصاف در ارائه خدمات و سرعت اجراء در این صنف شناخته شده تر می باشند. اما هدف اصلی ما از ایجاد سایت " بهفرم کفپوش", ارتقاء سطح دانش عمومی درباره انواع کفپوش هاست تا بدین ترتیب مصرف کنندگان با اطلاع و آگاهی مناسبرین کفپوش ( از نظر جنس, رنگ, قیمت تمام شده و . . . ) را برای محیط منزل خود, اداره, مدرسه و غیره انتخاب نمایند. بهمین منظور ما در سایت " بهفرم کفپوش", شما را اطلاعات کامل درباره جنس, مزایا و معایب و نحوه صحیح زیرسازی و نصب انواع فرش, موکت, موزائیک, سنگ, سرامیک و . . . نیز آشنا خواهیم نمود.

معرفی انواع کفپوش

کفپوش پی وی سی(pvc) :

کف‌پوش‌هایی که ما آنها را به‌عنوان کفپوش های وینیل یا پی‌وی‌سی می‌شناسیم پایه‌شان پلی وینیل کلراید است.کفپوش پی‌وی‌سی نخستین بار در نمایشگاه توسعه قرن ۲۰ در شیکاگو به نمایش گذاشته شد. نخستین بار در اوایل دهه ۵۰, کارخانه پلاستر کفپوش های pvc را تولید و وارد بازار ایران کرد. این کفپوش بشکل موزائیک و در ابعاد ۲۰ * ۲۰ سانت عرضه میشد. با فاصله کمی کفپوش های رولی هم وارد بازار شد.

 

کفپوش رول

کفپوش های پی وی سی عموما شامل دو لایه اند. سطح زیرین این کفپوش ها از pvc و بخش رویه آن از جنس فیلم است که در واقع رنگ و طرح کفپوش را بوجود می آوردبرخی از انواع مرغوبترکفپوش pvc علاوه بر دو لایه فوق دارای یک لایه UV است که جهت محافظت سطح روئی کفپوش در مقابل اشعه ماورای بنفش نور خورشید بخش نهائی رویه کفپوش را تشکیل داده و باعث ثبات قابل توجه  رنگ کفپوش در معرض آفتاب میگردد.

لایه های گوناگون یک کفپوش پی وی سی مرغوب

اغلب کفپوش ها دارای عرض ۱۵ و طول ۹۰ سانت می باشند. بسیاری از کفپوش ها  امروزه دارای رویه طرح چوب می باشند که باعث میشود کار تمام شده مشابه کف پارکت و لمینیت بنظر برسند. ضخامت کفپوش های تایل در بازار معمولا ۲ و ۳ میلیمتر است.از مهمترین مزایا کفپوش پی وی سی که می توان اشاره نمود،از لحاظ رنگ و طرح شبیه پارکت و لمینت هستند.  قیمت مناسب تری دارند براحتی نصب و تعویض میشوند از مقاومت خوبی برخوردارند وعاری از بسیاری از مشکلات سایر پوشش های کف می باشند. دربرابر آب مقاوم هستند و براحتی در آشپزخانه هم مورد استفاده قرار میگیرند. نیازی به واکس و ساب نداشته, خطر آتش سوزی ندارند.

کفپوش لمینت:

از عمر لمینت یا پارکت لمینت بیش از ۳۰ سال نمی گذرد. نخستین بار کفپوش لمینت در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط یک کمپانی سوئدی به نام پرستورپ (perstorp) و تحت نام تجاری، Pergo معرفی گردید. یکی از دلایل تولید لمینیت پائین آوردن هزینه تولید و نیز ملاحظات زیست محیطی و نیاز جوامع و کره زمین به حفظ و نگهداری جنگل ها بوده است. لمینت از جنس HDF یا الیاف فشرده چوب می باشد که بسیار به پارکت شبیه است ولی مستقیما از چوب درخت ساخته و تولید نمیشود. برای نصب لمینت برخلاف پارکت بجای چسب از شیارهائی استفاده میشود که به آن کلیک میگویند. کلیکها که بصورت نر و ماده برش خورده, در هم چفت شده و به آسانیی از هم جدا نمیشوند. بر خلاف پارکت که نسبت به رطوبت حساس است و در درازمدت ممکن است دچار باصطلاح تاب گردد, رویه لمینیت در  مقابل رطوبت مقاومت معینی داشته و به این ترتیب راحت تر میتوان آنرا نظافت کرد.

پارکت چوبی:

اولین کفپوش های پارکت در سال ۱۸۶۴ و در کاخ ورسای استفاده شد و به تدریج بعنوان بهترین پوشش کف, جایگزین سنگ مرمر گردید. پارکت به کفپوش های چوبی گفته میشود که معمولا از درختانی مثل کاج و صنوبر یا افرا و بلوط استحصال میشوند. نوع چوب, تعیین کننده قیمت آن است. پارکت ها از انواع قدیمی کفپوش بوده که همیشه زیبایی را از طبیعت به خانه شما می آورد . پارکت ها را به کف اتاق میچسبانند وبعد از نصب روی آن را ساب و سپس لاک میزنند تا صاف و صیقلی شود.

پارکت ساب خورده

 

پارکت روی راه پله

مهمترین معایب پارکت: رطوبت دشمن این کفپوش بوده و باعث تورم سطح آن میشود. اتصال پارکت به کف کامل نبوده و اغلب بعد از مدتی اصطلاحا به صدا می افتد. پارکت با وجود مزایای معین, از جمله عایق بودن و زیبائی, بجهت گرانی و نیز به سر و صدا افتادن مشکلاتی دارد. یکی از دلایل ابداع و رایج شدن انواع لمینیت, همین دو مشکل اخیر پارکتت بوده است. اجرای لمینیت بر خلاف پارکت  دارای قیمت مناسبتر بوده, نصبش هم برخلاف پارکت زمانبر نیست.

 

نگاهی مجدد به لزوم دقت در نصب کفپوش های pvc دارای رویه UV

  • جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

نگاهی مجدد به لزوم دقت در نصب کفپوش های pvc دارای رویه UV

 

قبلا طی یادداشتی اشاره شد که در نصب کفپوش pvc اصولا از دو نوع چسب ” خمیری ” و ” فوری “ استفاده میشود. چسب فوری رایج در بازار امروز به ” چهار هشت ” ( ۸۸۸۸ ) معروف است. چسب فوری از خانواده تینر هاست و بهمین جهت اگر درنصب کفپوش های pvc مرغوب دارای رویه محافظ UV دقت نشود, میتواند باعث آسیب این رویه گردد.

 

رویه UV اگرچه مزیت کفپوش های pvc مرغوب بجهت ثبات رنگ و مقاومت بالاتر سایشی است, اما نیازمند دقت در موقع استفاده از چسب فوری است.

رویه UV کفپوش های pvc مرغوب  اگر چه مزیتی است که باعث ثبات رنگ کفپوش در مقابل اشعه ماورای بنفش نور خورشید و نیز حد معینی از مقاومت سایشی میشود, اما نیازمند دقت مناسب در زمان چسبکاری و نصب و نیز در موقع مصرف است.

نصاب های محترم کفپوش pvc , بجهت تسریع در نصب معمولا کفپوش ها را بصورت تعداد و کنار هم به پشت قرار داده و یک باره آنها را چسب کاری میکنند. در این روش چسبکاری اگر دقت کافی صورت نگرفته و چسب از درز طولی یا عرضی کفپوش نفوذ کرده و رویه UV کفپوش را برای مدت قابل توجهی آلوده نماید, در مواقعی میتواند باعث آسیب به این رویه شده و اصطلاحا آنرا ” بسوزاند ” .

 

در استفاده از چسب فوری باید دقت نمود که آلودگی رویه UV کفپوش pvc را بلافاصله با استفاده از یک پارچه نمدار نخی تمیز نمائیم.

در کار با چسب فوری باید دقت نمود که اگر اندازه چسب کم یا بیش تر از حد استاندارد باشد, ممکن است کفپوش به خوبی به کف نچسبیده و یا مازاد آن از درز ها نفوذ نموده و به رویه UV کفپوش صدمه بزند.

 

کار با چسب خمیری نیازمند  مهارت بیشتر نصاب است.

کار با چسب خمیری اصولا مشکل تر از با چسب فوری است و ما به نصاب هائی که هنوز مهارت کافی ندارند استفاده از چسب خمیری برای نصب کفپوش pvc را توصیه نمی کنیم.

می دانید که کفپوش پلیژن از نوع کفپوش P.V.C است و نام تجاری P.V.C به معنای پلی وینیلی کلراید می باشد. نام کوتاه شده "پلی" از موارد مرتبط در صنعت پتروشیمی که یکی از مشتقات اصلی آن پلیمر است آمده و واژه دوم "ژن" به اصالت کالا و تاکید بر روی مواد اولیه درجه یک مورد استفاده در روند تولید اشاره می کند.


مجموعه تولیدی کفپوش پلیژن افتخار دارد که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه هم با هدف کارآفرینی و بی نیازی به سایر کشورها و همپنین حمایت از تولید داخلی، تولید کننده کفپوش PVC از نوع تایلی باشد.


طرح های متنوع، اندازه و سایزهای مختلف مطابق با سلیقه شما، یکی دیگر از امکاناتی است که تصمیم گیری برای خرید را نسبت به سایر کفپوش های وارداتی راحت تر می کند و به شما اجازه می دهد که افکار و ایده آل های خود را به مرحله اجرا بگذارید.


در حال حاضر کفپوش های پلیژن در 20 کد و طیف رنگ های مختلف از شاخه طرح های چوبی در ابعاد 15/24*91/44 با ضخامت 2 میلیمتر و لایه محافظ 100 میکرون با طرح هایی کاملا زنده و شفاف به صورت تاییل، در کارتن های 4/18 متر مربع، که در هر کارتن 30 تایل گنجانده شده ، به همراه چسب مخصوص خمیری پلیژن ( پایه آب ) در دسترس شما مصرف کننده گرامی قرار گرفته است.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته معماری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 6452 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:755 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل