تحقیق درباره نمايه‎سازي همارا

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته هنر و گرافیک (آموزش_و_پژوهش)

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 6 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

در دوران پس از جنگ جهاني دوم حجم انتشارات, خصوصاً انتشارات علمي تخصصي به طور فوق‎العاده‎اي افزايش يافته است. در هر موضع صدها كتاب, مجله و گزارش انتشار مي‎يابد و پديده‎اي را به وجود مي‎ورد كه گاه “انفجار انتشارات“ و گاه “انفجار اطلاعات“ ناميده مي‎شود. ديگر تنها “نوشته“ براي ثبت اطلاعات و انتقال آن كافي نيست بلكه انواع وسايل چون فيلم و ميكروفيلم, صفحه و نوار جز اينها براي ثبت وانتقال اطلاعات به كار گرفته مي‎شود. يكي از نتايج اين ا مر آن است كه روشهاي قراردادي طبقه‎بندي به طور عمده به كار تنظيم كتاب در قفسه كمك مي‎كند و سرعنوانهاي موضوعي نيز به طور كلي براي كتاب مناسب است. اين روش‎ها در مورد فهرست كردن موضوعات بسيار ريز و جزيي با محدوديتهايي روبرو است كه مانع نمايه‎سازي دقيق مداركي كه غير از كتاب هستند مي‎شود.

از مشكلات ديگر به كار بردن روشهاي قراردادي طبقه‎بندي و سرعنوانهاي موضوعي  رشد سريع حجم فهرست است كه در نتيجه آن يك سلسله مسائل چه از نظر نگهداري فهرست و چه از نظر جستجو در آن, به وجود مي‎آيد. رج كردن برگه‎هاي تازه در فهرست و مراجعه به آن, الفبايي كردن, تقسيمات فرعي, سرعنوانهاي چند پاره و نيز لزوم داشتن برگه‎هاي راهنما, همه مسائلي است كه استفاده از فهرست قراردادي و جستجو در آن را مشكل مي‎سازد.

بدين ترتيب نياز به يك نوع نمايه‎سازي كه بتواند پژوهندگان را به عمق محتواي مدارك رهنمون باشد در سالهاي بعد از جنگ سبب پيدايش روش جديدي شد كه آن را نمايه‎سازي همارا (Coordinate Indexing) نام گذاشته‎اند.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته هنر و گرافیک (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2750 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل