دانلود گزارش كارآموزي واحد توليدي پرورش و تكثير گلهاي فصلي (گلهاي فضلي آزاد) (رشته كشاورزي)

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته کشاورزی و محیط زیست (کارآموزی_و_گزارشات)

مقدمه:

از آن زمان كه بشر متعقل، به بلاغت فكري و شعور باطني رسيد براي حفظ بقاي خود كوشش نمود و به موازات تلاش براي تهيه غذا و پوشاك و مسكن به حفظ سلامت خويش مي انديشيد بنابراين براي تأمين سلامتي و رفع ناراحتي هاي دروني و بروني جسم خويش درصدد بر آمد  كه از موهبات الهي مدد بسته و موجبات سلامتي تن را فراهم سازد . مردم ايران نيز از دير باز به گلكاري علاقه داشتند و از مهمترين كلكاريها در ايران مي توان به گلكاري هاي باغات قصور سلطنتي مظفرالدين شاه اشاره كرد كه مظفرالدين شاه پس از مشاهده گلكاريهاي زيبا در سفر به اروپا تصميم به اجراء آن در قصور سلطنتي خود نمود و اين كار توسط دو برادر از اهالي چكسلواكي و استخدام آنها براي زيبا سازي فضاي اطراف قصر انجام پذيرفت در دوران ديگري مرحوم وسلاف پرتيوا در باغ خود مردم را كم كم آشنا به بعضي گلهاي زيبا و جديد نمود. و اينك اگر بخواهيم حركت تكاملي را در زمينة بهره گيري كامل و بهينه از منابع طبيعي و مالي داشته باشيم بايد دانش و عمل در كنار هم باشد. مسلماً براي يك كارآموز رشته كشاورزي بهترين طريقه يادگيري و پرورش گل و احياي فضاي سبز نشاط آور به طوريكه هم تكنيك را بياموزد و هم با مسائل ظريف حين كار آشنا شود اينست كه تحت نظر كارشناسان مجرب اين امور عملاً آموزش ببيند.

 

فصل اول

مشخصات تاريخچه تأسيس و توسعه شركت با واحد توليدي:

خصوصيات پاركت سيمرغ (مركز آموزشي گل و گياه)

مركز آموزش گل و گياه واقع در پارك سيمرغ است اين پارك واقع در خيابان 30 متري نيروي هوايي است با مساحت حدود m8960 كه در سال 1363 تأسيس شده اين مركز حاوي كلاس آموزش- آزمايشگاه و كتابخانه و بخش اداري است. و نمايشگاهي از گل و گياه نيز در اين مركز داير است.

كتابخانه اين مركز حاوي كتابهاي مختلف در زمينه هاي كشاورزي، علوم دامي، علف هاي هرز، سموم و آفات و عكس ها و بروشوها كه تماماً مربوط به منطقه 13 است. در آ‌زمايشگاه انواع سموم از جمله بنوميل زينب و كنفيدور و غيره وجود دارد و علفهاي هرز خشك شده و تخم گياهان مثل: آهار، ايري، ناز و حشرات از راستة پروانه ها و سوسك ها و انواع پيوندها مثل اسكنه و تراشه اي و انواع خاكها مثل خاك برگ و خزه ها نام گياهان موجود در محوطه پارك شامل درختاني مانند چنار- تبريزي- سرو معمولي ، افرا، كاج موگو ، سروبادبزني و گياهان ديگر مانند ختمي و ياس و خرزهره و ترون و نهايتاً گياهان فصلي كه چهره زيبا و نشاط آوري به پارك بخشيده اند خصوصيات گلخانه بوستان وحدت: دراين گلخانه كه به مساحت 600 متر مربع كه بيش از 60  نوع گياه آپارتماني و چند نوع گياه فصلي وجود دارد.

 

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته کشاورزی و محیط زیست (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3008 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:132 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل