فایل ترجمه شده محافظه کاری حسابداری: مروری بر منابع ترجمه فایل Accounting conservatism: A review o

دسته بندي : 🔺ترجمه و تحقیق » رشته حسابداری (مقالات_و_تحقیقات)

ترجمه فارسی عنوان مقاله:

محافظه کاری حسابداری: مروری بر منابع


عنوان انگلیسی مقاله:

Accounting conservatism: A review of the literature


منبع و سال:

sciencedirect - elsevier - Journal of Accounting Literature 34 (2015) 17–38


چکیده انگلیسی:

We review and analyze the accounting literature that examines the effects of accounting conservatism on financial statements and financial statement users. We begin by analyzing how conservatism affects the reported numbers on the financial statements. These studies primarily evaluate how conservatism affects earnings quality, including earnings persistence and the presence of earnings management. Next, we assess the effect of accounting conservatism on the users of the financial statements. We identify three primary users of the financial statements: (1) equity market users (2) debt market users and (3) corporate governance users. Within each of these categories, we analyze the findings of prior research and explore unanswered research questions. By analyzing the effects of accounting conservatism from a diverse range of research topics, we inform the discussion on the costs and benefits of accounting conservatism.
Keywords: Accounting conservatism | Earnings quality | Market returns | Contracting


چکیده فارسی:

سعی بر این است تا منابعی در حسابداری که تاثیرات محافظه کاری حسابداری روی گزارشات مالی و کاربران آن را مورد بررسی قرار داده اند، مرور کرده و مورد تحلیل قرار دهیم. ما با تحلیل چگونگی اثر گذاری محافظه کاری بر روی ارقام گزارش شده از صورت های مالی شروع می کنیم. این مطالعات در ابتدا چگونگی اثرگذاری محافظه کاری بر روی کیفیت درآمدها را بررسی می کنند که شامل پایداری درآمدها و مدیریت درآمدها می شود. سپس، تاثیر محافظه کاری حسابداری بر روی کاربران گزارشات مالی را مورد بررسی قرار می دهیم. ما سه کاربر اولیه گزارشات مالی را شناسایی می کنیم: (1) کاربران بازار سهام (2) کاربران بازار وام و (3) کاربران تجارت شراکتی. در درون هر یک از این گروه ها، نتایج تحقیق اولیه را تحلیل کرده و سوالات بی پاسخ را مورد کنکاش و تحلیل قرار می دهیم. با تحلیل تاثیرات محافظه کاری حسابداری در محدوده گسترده ای از عنوان های تحقیقی، از هزینه ها و سودهای محافظه کاری حسابداری اطلاع می یابیم.
کلمات کلیدی: محافظه کاری حسابداری | کیفیت درآمدها | برگشتی های بازار | عقد قرارداد


سطح: متوسط
تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 22
تعداد صفحات فایل doc فارسی: 53

1. مقدمه
2- پیشینه
3- تاثیرات روی گزارشات مالی
محافظه کاری به دلیل پایین گرفتن سرمایه ها و بودجه ها و بالا گرفتن بدهی ها و مخارج،  منجر به پایین آمدن ارقام گزارشات حسابرسی مربوط به ارزش بازار سهام می شود. در نتیجه، منابع مطالعاتی موجود که  بر روی تاثیرات مالی محافظه کاری حسابداری تحقیق کرده اند، بیشترتمرکزشان بر تاثیرات آن روی کیفیت درآمدها می باشد. دکو و همکاران (2010) تحلیلی بر چگونگی تعریف "کیفیت درآمدها" در ادبیات حسابداری و نیز شاخصهایی که معمولا" برای اندازه گیری آن استفاده می شوند، ارائه کرده اند. آنها ادعا کرده اند که هیچ تعریف کامل و اجماع شده از کیفیت درآمدها وجود ندارد که ما اعتقاد داریم که این امر می تواند در اثر وجود نگاههای مختلف به اطلاعات حسابداری باشد (یعنی قراردادی در مقابل ارزش گذاری).


3-1- ویژگیهای دوره های زمانی درآمدها
مطالعات مربوط به تاثیرات محافظه کاری شرایط-محور روی ویژگیهای دوره های زمانی درآمدها، همگی نتیجه گرفته اند که محافظه کاری شرایط-محور پایداری و قابل پیش بینی بودن درآمدها را کاهش می دهد. دیچف و تانگ (2008) و چن و همکاران (2014) سندی ارائه می کنند که نشان می دهد این نوع محافظه کاری فرّاریت درآمدها را افزایش داده و پایداری آنها را کم می کند.


3-2- وجود مدیریت درآمدها
حالا ما رابطه بین محافظه کاری حسابداری و وجود مدیریت درآمدها را بررسی می کنیم. مدیریت درآمدها اغلب به صورت "دستکاری مناسب تعمدی ارقام حسابداری توسط مدیریت جهت دستیابی به اهداف راهبُردی درآمدها" تعریف می شود. با اینکه مطالعه و تحقیقات قابل توجهی روی مدیریت درآمدها وجود دارد، اما تحقیقات اندکی تاثیر محافظه کاری حسابداری را بر روی واقعه "مدیریت درآمدها" بررسی کرده اند. یک سوال طیعی در طی تحقیق این است: چگونه سیاست های حسابداری محافظه کارانه بر حضور مدیریت درآمدها اثر می گذارند؟ در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که  محافظه کاری در تضاد کامل با تکنیک های تهاجمی حسابداری از قبیل مدیریت درآمدها می باشد. با این حال، ما تعریف خود را از محافظه کاری حسابداری به "تمایل مدیر برای محتاط بودن" محدود نمی کنیم. بلکه بالاتر از آن، هر تمایل نزولی در ارقام حسابداری را که به قصد محافظه کار بودن باشد، جزو محافظه کاری حسابداری می دانیم که شامل مدیریت نزولی ولی فرصت طلبانه درآمدها نیز می شود.


3-3- فرصتهایی برای تحقیقات آتی
به طور کلی، این تحقیق نتیجه گرفته است که  محافظه کاری شرایط-محور پایداری و قابلیت پیش بینی درآمدها را کاهش می دهد و محافظه کاری غیر شرایط-محور می تواند مدیریت درآمدها را در طی جمع آوری ترازنامه های مالی آسان تر کند. به نظر می رسد که  این نتایج نشانگر این موضوع هستند که اثرات منفی محافظه کاری حسابداری روی کیفیت درآمدها بیشتر از اثرات مثبت آن است. لیستی از مطالعاتی که اثرات محافظه کاری را روی گزارشات مالی بررسی کرده اند، در جدول 3 آورده شده است. 

4- تاثیرات بر روی کاربران گزارشات مالی
در این بخش، ما روی چگونگی تاثیر محافظه کاری حسابداری بر روی کاربران گزارشات مالی در بازار سهام، بازار وام و تجارت شراکتی بحث می کنیم. اطلاعیه شماره 8 مفاهیم مالی حسابداری تصریح می کند که اطلاعات مالی حسابداری، اگر دارای ارزش پیش بینی کنندگی یا تایید کنندگی هستند، این موضوع مربوط به کاربران گزارشات مالی است (FASB 2010). ما ادعا می کنیم که ارزش پیش بینی کنندگی یا تایید کنندگی اطلاعات، بستگی به داده های خروجی از کاربران گزارشات مالی دارد که سعی دارند آنها را پیش بینی یا تایید کنند. به عبارت دیگر، کاربران بازار سهام ممکن است اطلاعاتی را ترجیح دهند که از دیدگاه ارزش گذاری به دست آمده اند، در حالیکه کاربران بازار وام و تجارت شراکتی ممکن است علاقه مند به اطلاعاتی باشند که از دیدگاه قرارداد-محور به دست آمده اند.

4-1- کاربران بازار سهام
ما کاربران بازار سهام را به صورت "سرمایه گذاران و تحلیل گرانی که چگونگی تاثیر محافظه کاری حسابداری بر کیفیت اطلاعات مالی به دست آمده را امتحان می کنند" تعریف می کنیم. ما کیفیت اطلاعات را از نظر مفید بودن برای سرمایه گذاران و تحلیلگران به هنگام  تصمیم گیری، در دو حالت (1) ارزش-محور و (2) نامتقارن بودن بررسی می کنیم.

4-2- کاربران بازار وام
برای بررسی تاثیر محافظه کاری بر کاربران بازار وام (یعنی وام دهندگان و وام گیرندگان)، ما در مورد چگونگی تاثیر محافظه کاری بر کیفیت اطلاعات در تنظیم قراردادهای وام، بحث می کنیم. برای کاربران بازار وام، دو مورد از مهمترین مؤلفه های کیفیت اطلاعات، عبارتند از اطلاعات حسابداری که به تصمیم گیری درست در زمینه وام دهی کمک کنند و دیگری وجود عدم تقارن در اطلاعات. اگر اطلاعات حسابداری، مربوط به تصمیمات وام دهی باشند (مثلا" برای تشخیص خطرات عدم بازپرداخت بدهی، مفید باشند) از کیفیت بالایی برخوردار بوده  می توانند نامتقارن بودن اطلاعات برای وام دهنده و وام گیرنده کاهش دهند. انتظار می رود که در تصمیمات وام دهی که مقدار وام پایین تر و درجه خطای کمتری دارند، کیفیت اطلاعات به دست آمده، بالا باشد (یعنی وام دادن به خوش حسابها و وام ندادن به بدحسابها).


4-3- کاربران تجارت شراکتی
برای بحث در مورد سابقه محافظه کاری حسابداری در تجارت شراکتی، ما شراکت را به عنوان یک مکانیزمی که سهامداران برای نظارت بر مدیریت بنگاه استفاده می کنند تا هزینه های بنگاه را به حداقل برسانند، در نظر می گیریم. سهامداران، شامل هیئت مدیره و مدیر را به عنوان کاربران تجارت شراکتی، تعریف می کنیم. مشابه کاربران بازار سهام و بازار وام، اگر اطلاعات حسابرسی برای اتخاذ تصمیمات صحیح ونیز کاهش عدم تقارن اطلاعات بین سهامداران و مدیر، مناسب باشند، از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود. سوال اساسی در مورد محافظه کاری و تجارت شراکتی این است: آیا محافظه کاری، اطلاعاتی را که به سهامداران در کنترل و نظارت بر مدیر بنگاه کمک کند، فراهم می کند؟
4-4- فرصتهایی برای تحقیقات آتی
به طور کلی، تحقیقاتی که تاثیر محافظه کاری حسابداری را روی کاربران گزارشات مالی برسی کرده اند، فرصتهایی برای توسعه بیشتر دارند. ما ادعا می کنیم که محققان می توانند تلاش کنند که ارتباطات نظری (تئوریکی) بیشتری بین تحقیق روی اثرات گزارشات مالی و تحقیق روی اثرات کاربران گزارشات مالی، ترسیم کنند. اثرات محافظه کاری روی کاربران گزارشات مالی، از طریق مطالعه اثرات آن روی گزارشات مالی ترسیم می شود. درک این مطلب که چگونه کاربران با استفاده از اثرات گزارشات مالی خاصی، اقدام به تصمیم گیری می کنند، می تواند برای منابع تحقیق سودمند باشد.
5- نتیجه گیری
در این تحقیق، ما منابعی را که اثرات محافظه کاری حسابداری را بر روی گزارشات مالی و کاربران گزارشات مالی مرور کرده ایم. با اینکه اثرات محافظه کاری در طی دو دهه گذشته به صورت گسترده مطالعه شده است، ولی ما بخشهای زیادی یافتیم که نتایج حاصله، غیر قطعی و مبهم هستند  و نیاز به تحقیق بیشتر دارند. ما در ابتدا اثرات محافظه کاری را روی ارقام گزارشات مالی بررسی کردیم. تحقیق ما نشان داد که محافظه کاری شرایط-محور رابطه منفی با پایداری درآمدها دارد و محافظه کاری غیر شرایط-محور ممکن است مدیریت درآمدها را آسانتر کند.


دسته بندی: 🔺ترجمه و تحقیق » رشته حسابداری (مقالات_و_تحقیقات)

تعداد مشاهده: 4630 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pdf,docx

تعداد صفحات: 53

حجم فایل:897 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل