گزارش کاراموزی كنترل بيماري ها و علف هاي هرز

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته کشاورزی و محیط زیست (کارآموزی_و_گزارشات)

 

فصل اول) آشنایی با مکان کار آموزی

فصل دوم) ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کار آموز

مقدمه:

با توجه به پیشرفت روز افزون جمعیت در دنیا و این که هر روز هزاران نوزاد چشم به جهان می گشاید و دارای نیاز های متفاوتی دز زندگی هستند تا بتوانند زنده بمانند و زندگی کنند یکی از مهمترین نیاز های بشر از دیر باز رفع گرسنگی و جدال با مرگ بوده است.

تاُمین غذا و رفع گرسنگی از مهمترین دغدغه ای بشر به خصوص در عرصه جدید است. یکی از مهمترین منابع غذای مردم کشاورزی است چرا که بیشتر درصد غذای افراد و منابع معدنی مورد نیاز آنها در گیاهان وجود دارد.

انسان های اولیه با درک این مطلب برای نجات خود تلاس در اهلی ساختن گیاهان کرد. اما امروزه با پیشرفت صنعت و تمدن و ماشینی شدن زندگی در جامعه های مختلف بشری جایگزینی زمین های کشاورزی با ساختمان های مدرن و امکان خاص ... شروع شده و این بشر کنونی حتی به جنگل ها هم رحم نکرده و در جهت هموار نمودن آن می کوشد. با کم شدن زمین زراعی و رشد روز افزون جامعه راهی جز بالا بردن بازده محصول در واحد سطح و پیدا کردن راههایی در رسیدن به این هدف سودمند است. یکی از معضلات و دغدغه های فکری مهندسین کشاورزی بر اثر عواملی چون آفات و بیماری های گیاهی است که امروزه با پیدایش علم گیاه پزشکی به شناخت آفات و بیماری های گیاهی پرداخته و در جهت مبارزه و پیشگیری با این عوامل سوء قدم نهاده و روزنه های جدیدی از امید را برابر چشمان بشر گشوده است.

با همکاری مهندسین و متخصصین کشاورزی و تولید کنندگان این بخش امید است که در رفع موانع بر سر راه بکوشیم و جهانی پر از شادی و نشاط و بدون دغدغه ای برای تمامی انسان های دنیا داشته باشیم.

تاریخچه :

تاریخچه جهاد کشاورزی ابهر از تاریخ 1380 با ادغام دو مدیریت کشاورزی سابق و جهاد سازندگی سابق بوجود آمد قبلا این دو مدیریت با امورات مشابه و در راستای هم کار می کردند که بیشتر آنها در ارتباط با خدمات رسانی به روستا ئیان و کشاورزان و تولید کنند گان و هدف محرومیت زدایی از روستا و جلو گیری از مهاجرت بی رویه به کلان شهر ها انجام وظیفه نمودند که طبق بررسی هایی انجام شده، تصویب نمایندگان مجلس و دولت با هم ادغام شده و از سال 1380 تحت یک مدیریت واحد بنام مدیریت جهاد کشاورزی به خدمت رسانی خود ادامه می دهند. کلا می توان گفت که این مدیریت پلی است بین کشاورزان و تولید کنندگان و مراکز تحقیقات که تازه ترین یافته علوم کشاورزی با آزمون در مزارع نمونه ترویجی و تحقیقی به دست زارعین منطقه می رد و در این راستا با الهام از همین علوم باعث تولید بیشتر و در آمد بهتر به زارعین و پیش شرط لازم برای حرکت بسوی توسعه پایدار کشاورزی و روستایی توسعه انسانی و مشارکت مردم است در این خصوص تشکیل تشکل ها و توسعه سازمانهای غیر دولتی ، مردمی یک ابزار موثر و کار آمد بحساب می آید و یکی از راههای مشارکت مردم برای ادراه بهتر امور زندگی خود و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی روستا ایجاد تعاونی ها و تشکل های روستایی است.

 

اهم فعالیت این روایت:  

1- کمک به اقتصاد کشور

2- کمک به تولید بهتر و در آمد بیشتر به کشاورز

3- انتقال یافته های جدید به کشاورز

4- به علت اینکه زمین به تعداد ثابت در اختیار زارع بوده در این راستا افزایش تولید در واحد سطح و غذای بیشتر و فراورده های آن هدف است.

5- آموزش مهارت های خود اشتغالی به روستا

6- سازماندهی مراکز و روستائیان و آشنایی به علم روز کشاورز پیشرو

7- توزیع مجلات و جزوات

8- اجرای دوره های کار و دانش

9- برگزاری دورها و کلاس های آموزشی در روستاها

10- استفاده از تکنیکی برتر جهت تولید برتر و رسیدن به خودکفایی غذایی

11- تشکیل کلاس های آموزشی اقتصادی با استفاده از نوار، عکس و فیلم و اسلاید

12- آموزش شواراهای اسلامی روستا

13- مشاوره با مراجعین در خصوص جذب سرمایه جهت ایجاد طرح های در آمد زا

14- بررسی پتانسیل منطقه و ایجاد بستر جهت اجرای طرح های مورد نیاز

15- ایجاد طرحهای آبیاری و تحت فشار و قطره ای جهت استفاده بهتراز آب

16- اجرای طرح یکپارچه و تجهیز و نو سازی مزارع در روستا

17- طرح جایگزین باغات و اصلاح آنها

18- واگذاری اراضی دولتی از طریق طرح های کوچک و بزرگ اقتصادی جهت انجام طرح های کشاورزی

19- آزمایش خاک و آب و بررسی مواد نیاز آن

20- نظارت بر خرید گندم و محصولات تضمینی آزاد بر نیاز زارعین

21- استفاده از کارشناسان فارغ التحصیل رشته ها ی کشاورزی در روستاها

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته کشاورزی و محیط زیست (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3529 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:305 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل